Zewnętrzną część opony zwiemy bieżnikiem. To ów bieżnik styka się dosadnie z podłożem, a wobec tego drogą, po której porusza się samochód. Tutaj wielkie znaczenie ma tak nazywana wulkanizacja, w wyniku jakiej powstaje twarda guma (w wielu przypadkach jest to kauczuk) i to ta guma jest odpowiedzialna również za osłonę czoła opony, jak oraz jej przyczepność na drodze. Jest to guma dopieszczana rowkami o rozmaitym wzorze oraz przenigdy powierzchnia ta w przypadku samochodów nie powinna być gładka.

Co istotne mamy parę rodzajów bieżnika w zależności od tego po jakiej powierzchni będzie poruszał się pojazd. Jeżeli chcesz wymienić pony, wpadnij na mobilnawulkanizacja-krakow.pl. Ma prawo to być bowiem jazda terenowa po drogach gruntowych, gdzie wtenczas opony mają bieżnik gruby, wypukły oraz głęboki. Kiedy tak właściwie jeździmy po miejskich ulicach i autostradach perfekcyjne są opony bieżnikowane drobnymi oraz stosunkowo płaskimi rowkami, a w wypadku nawierzchni pośredniej pomiędzy terenową, a uliczną najprzyzwoiciej sprawdza się bieżnik o rowkach średniej głębokości.