Co poniektóre strategie zezwalające na efektywną reklamę to łączenie psychologiczno-uczuciowe konsumenta za pośrednictwem estetyki (obrazów, muzyki, ludzi), humoru, uczuć (miłość macierzyńska, zauroczenie), opinii (ludzi sławnych lub znanych w pozytywny sposób), pokazów (testów, prób, dowodów). Znaczenie powinno wykorzystać odpowiedni moment, koniunkturę w czasie odniesienia. Klient rozpoczyna zachowywać w pamięci przesłanie, gdy jest ono ciągle powtarzane - na przykład za pomocą akcesoriów rodzaju technologia antybakteryjna. W reklamie trzeba być szczerym, bo oszustwo tworzy u konsumentów frustrację.

Powoduje, że czuje się on źle i prowadzi do uczuć depresyjnych, które mogą nawet doprowadzić do samobójstwa. W odniesieniu do tego istnieje wiele przypadków, wypada, więc być ostrożnym i uczciwym, co daje lepsze wyniki. Unikalna propozycja sprzedaży głosi, iż każda reklama musi dokonać praktycznej propozycji konsumentowi. Propozycja musi wyróżniać się od konkurencji (dominacja konkurencyjna. Musi ona być na tyle atrakcyjna, iż wpłynie na kompletny rynek docelowy produktu.