Reklama zezwala na finansową niezależność mediów od państwa. Jednym z koronnych celów reklamy jest stworzenie popytu bądź zmodyfikowanie tendencji pokupu danego produktu czy usługi. Spostrzegając, iż przy wprowadzaniu do obrotu artykułu, wytwórca stara się zidentyfikować rynek dla każdego artykułu, reklama jest metodą komunikacji, poprzez który informacja o produkcie jest przekazywana konsumentom (grupie docelowej). Reklama najczęściej stara się osiągnąć tak zwaną USP, czyli unique selling proposition (ponadprzeciętna propozycja sprzedaży) i zakomunikowanie jej konsumentowi.

To może przybrać formę jedynej przymiotniki artykułu bądź postrzeganej korzyści - a te możesz zaprezentować na notesy reklamowe. W obliczu dojrzewającej konkurencji na rynku, że względu na rosnącą liczbę zastępników, co raz bardziej tworzy się budowanie marki w reklamie. Polega ona na komunikowaniu cech, jakie dają pewną osobowość lub też reputację fabrycznej marce. Świadczy to, iż wartość danej marki odróżnia ją od konkurencji, a jej nadrzędnym zamiarem jest sprzedaż towarów, żeby osiągnąć gigantyczne przychody.