Dla dużej grupy uczniów pozyskiwanie trafnych ocen w szkole to nie jest ani radość, ani obowiązek. W wielu familiach uczeń po prostu ma zadatki na wysokie oceny oraz z przyzwyczajenia egzekwuje regularnie swoje zadania domowe, jednak nauka w istocie nie sprawia mu większej przyjemności.

W takiej sytuacji jest kolosalna liczba uczniów i całkowicie wiedzą oni, że ocena bez względu na własną definitywną wartość jest najzwyczajniej w świecie chwilowym opisem sytuacji oraz nawet gorszy dzień czy niezbyt ulubiona problematyka klasówki typu dyktanda.pl mogą doprowadzić do zupełnego pogorszenia wyników ucznia, jakich dotychczas nie miał najmniejszych powodów, aby nieprawidłowo je pisać.

Niemniej jednak pokaźna jest również liczba uczniów, którzy są absolutnie usatysfakcjonowani absolutnie średnimi efektami w szkole i nie chcą starać się bardziej, żeby normalnie zdobyte bez wysiłku czwórki polepszyć na sporo poprawniej wyglądające a nadal nie wymagające dużego nakładu sił piątki. Przekonanie tak dowcipnych uczniów do tego, aby chcieli przyłożyć się bardziej, nie jest jednak proste.