Ażeby praca z samochodem była możliwa, powinny znajdować się w nim dwa źródła prądu. Jednym z nich będzie silnik spalinowy wraz z akumulatorem, w jakim miejscu znajduje się chemiczne źródło energii. Drugim jest alternator lub, w starszych modelach, prądnica. Energia czerpana jest z nich naprzemienne, zapewniając jej dostępność w trakcie zmiennej pracy stworzonego przez nas samochodu. Kiedy pobierana jest ona z silnika oraz akumulatora, prądnica lub ewentualnie akumulator nie pracują.
Działa to także w drugim kierunku. Akumulator odpowiada ze zaopatrywanie energii automobilowym obwodom elektrycznym, gdy silnik będzie wyłączony, bądź także prędkość obrotowa wału korbowego jest zbyt niska, by uruchomiła się prądnica - znacznie więcej o akumulatorach wolno odszukać na Akumulator litowy LiFePO4 12v. Właśnie dlatego również w czasie rozruchu silnika wyjątkowym źródłem zasilania będzie akumulator. To on pozwala na pracę rozrusznika i układu zapłonowego, co gwarantuje uruchomienie samochodu. Akumulator intensyfikuje także komfort w trakcie dłuższego postoju. To jemu zawdzięczamy szansę posłuchania radia w samochodzie, kiedy silnik jest wyłączony.